Ile kosztuje stworzenie strony internetowej?

Ile kosztuje stworzenie strony internetowej?

Jeśli nie ma Cię w Internecie, nie istniejesz – w XXI wieku nie sposób odmówić temu utartemu stwierdzeniu prawdziwości. Strona internetowa jest podstawową wizytówką firmy w sieci. Dlatego nawet jeśli prowadzisz niewielki biznes, powinieneś się zdecydować na jej stworzenie. Zastanawiasz się, ile kosztują strony internetowe? Cena jest uzależniona od wielu czynników. Sprawdź, jakich.
Nie da się jednoznacznie odpowiedzieć na pytanie, ile kosztuje stworzenie strony www. Dlaczego? Ostateczny koszt wykonania zależy m.in. od:

  • celu stworzenia witryny – czym innym jest prosta, statyczna wizytówka z 2-3 podstronami, które nie wymagają aktualizacji, a czym innym – zaawansowany serwis z systemem CMS, powiązany ze sklepem internetowym i oferujący szereg dodatkowych funkcjonalności,
  • sposobu obsługi serwisu – obecność systemu CMS (który pozwala Ci samodzielnie edytować treść zgodnie z własnymi potrzebami) ma wpływ na ostateczną cenę strony internetowej,
  • stopnia skomplikowania projektu, a co za tym idzie – również czasu, jaki zainwestują twórcy w wykonanie projektu (wydłuża go m.in. indywidualny projekt graficzny, stworzenie ręcznie malowanych ikon w formacie wektorowym, animacji elementów, czy zaopatrzenie serwisu w dodatkowe funkcjonalności – choćby kalkulatory kosztów czy systemy rezerwacyjne),
  • ilości podstron i ich typów,
  • obecności dodatkowych wersji językowych.

Właśnie dlatego najczęściej ostateczna cena za stworzenie strony www jest ustalana z każdym klientem indywidualnie – po przeanalizowaniu jego oczekiwań oraz zakresu realizowanego projektu.

Taniej nie zawsze znaczy lepiej

Strona internetowa to więcej niż „obowiązkowa wizytówka” Twojej firmy w sieci. Nie zlecasz jej stworzenia wyłącznie po to, aby móc pochwalić się adresem online. Przede wszystkim ma wspierać Twoje działania promocyjne i być jednym z kluczowych narzędzi napędzających sprzedaż. Dlatego powinna być m.in.:

  • responsywna i zgodna ze standardem RWD – a więc ma wyświetlać się w przyjazny użytkownikowi sposób na wszystkich typach urządzeń (w tym mobilnych, które obecnie generują lwią część internetowego ruchu),
  • dostosowana do wymogów SEO – a więc przyjazna wyszukiwarkom i dostosowana do efektywnego pozycjonowania, zarówno technologicznie, jak i treściowo,
  • atrakcyjna wizualnie – tak, aby jej layout był dopasowany do specyfiki Twojej działalności, przyciągał uwagę, a przy tym był przejrzysty,
  • przyjazna dla użytkownika – stworzona zgodnie z zasadami User Experience Design tak, aby jej obsługa była łatwa i przyjemna, a odszukanie potrzebnych informacji odbywało się błyskawicznie.

Istotny jest również czas wczytywania się serwisu. Dlatego specjaliści w zakresie tworzenia stron www obowiązkowo przeprowadzają analizę wczytywania DOM Content – upewniając się, że szybkość działania serwisu mieści się w standardach. Google poinformowało, że szybkość wczytywania stron na urządzeniach mobilnych będzie czynnikiem rankingowym więc jest to bardzo istotny aspekt każdego projektu (więcej na ten temat: szybkość wczytywania strony czynnikiem rankingowym na mobile (ang.)). Wytyczne Google jasno sugerują, że promowane będą te strony www, które jak najszybciej dostarczają użytkownikom zawartość, nie powodując tym samym negatywnych odczuć.
Serwis www stworzony w oparciu o te zasady, na dodatek wzbogacony o funkcjonalny CMS, szacując realistycznie, nie będzie kosztował kilkaset złotych. To nieco większa inwestycja, niemniej jednak – zwłaszcza w przypadku prostych stron firmowych – nadal pozostająca w obrębie Twoich możliwości finansowych. Co zaś najważniejsze – decydując się na przygotowany przez wykwalifikowanych ekspertów serwis (zarówno od strony graficznej, jak i technicznej), możesz spodziewać się, że strona internetowa spełni swoją rolę dokładnie tak, jak tego oczekujesz. A to przełoży się na zyski w długofalowej perspektywie.

Tags: strony internetowej
Ile kosztuje stworzenie strony internetowej?